Website traffic hoe doe je dit het beste?
WEBSITE TRAFFIC IS ERG BELANGRIJK WANNEER JE VEEL BEZOEKERS NAAR JE WEBSITE WILT KRIJGEN
Hoog staan in de zoekresultaten bij Google en er ook nog eens voor zorgen dat mensen zo lang mogelijk op je website blijven. Het is erg belangrijk en klinkt allemaal heel mooi, alleen hoe doe je dit nu het beste?
Zorg dat mensen jouw bedrijf herkennen
Dat klinkt natuurlijk erg makkelijk maar ik heb gemerkt dat het de basis is om mensen naar je website te krijgen. Je logo is natuurlijk een visitekaartje voor je bedrijf, een logo is een van de eerste dingen waar een klant mee in aanraking komt. Als je ervoor zorgt dat je elke foto die je online zet van het bedrijf het logo bevat zullen mensen je bedrijf eerdere herkennen of associëren. Daarnaast is het erg belangrijk om de juiste zoekwoorden te koppelen aan je afbeelding. Zo kun je dit al simpel doen door je foto te benoemen als bijvoorbeeld: Kleding-naambedrijf-jurk-roze de streepjes zorgen voor de verbintenis. Zodra iemand nu zal zoeken naar een van die onderwerpen dan zou de afbeelding eerder omhoog komen in Google. Met het juiste logo en een link naar je sociale media of website komt iemand al snel terecht bij jou.
20% van de klanten genereren 80% van de omzet
Klanten vinden en jouw bedrijf onder de aandacht brengen kost erg veel tijd en geld. Je kan veel beter de klantengroep die je hebt goed onderhouden en zorgen dat die blijven. Vandaar de uitspraak 20% van de klanten genereren 80% van de omzet. Niet alleen zijn de klanten die je dan hebt tevreden maar tevreden klanten spreiden hun woord. Mensen in hun omgeving komen op deze manier ook meer te weten over jouw bedrijf en zullen hier misschien zelf ook wel heen gaan. Maar hoe behoud je die klanten? Het antwoord is e-mailmarketing, oftewel het onderhouden van contact met de klant door middel van e-mail. Door middel van de mail kun je de klant op de hoogte houden van jouw nieuwste producten, korting codes of acties die er spelen binnen het bedrijf. Door je als klant te ‘’abonneren’’ bij een bedrijf en je mail dus te geven krijg je extra’s dit is voordelig voor de klant maar ook voor het bedrijf. Ook zal de klant jouw bedrijf dus niet snel vergeten en door bijvoorbeeld de goede service hier vaker heen gaan.
De grote invloed van sociale media
Sociale media is dusdanig van belang tegenwoordig en het is dé manier om bekendheid te krijgen onder de klanten. Instagram bijvoorbeeld als je afbeeldingen van je producten daarop zet en alle afbeeldingen hetzelfde filter geeft dan creëer je een feed. Een bepaald thema die zich voordoet op jouw pagina, dit kan bijvoorbeeld de huisstijl van het bedrijf zijn of een thema wat aanspreekt. Hierdoor zal het prettiger worden voor de klant, want die krijgt dan een goede indruk het bedrijf. Op Instagram Tv kun je video’s plaatsen. Dit kan van alles zijn zoals beelden van achter de schermen tot beelden van een dag in jou leven. Op deze manier betrek je mensen bij jouw bedrijf. Facebook is ook erg belangrijk hier kunnen mensen hun ervaring of mening achterlaten. Waarop je kan reageren, dit zorgt voor een goede relatie met de klant.