Scoren met SEO door YouTube filmpje
MAXIMALE VERTONING KRIJGEN DOOR MIDDEL VAN YOUTUBE FILMPJE !
Ik geef het toe – ik vermeed YouTube en video SEO zo lang als ik kon. Dit jaar werd overduidelijk dat ik dit niet langer kon doen en ik moet YouTube en video erkennen voor wat het is: een SEO-grootmacht. Nadat de gewenning aan YouTube was gekomen, ging ik mij in video SEO verdiepen en leerde er zoveel mogelijk over. Weet je wat ik heb ontdekt? Het lijkt veel op gewone SEO. Trefwoordonderzoek, kwaliteit van de inhoud, bruikbaarheid en betrokkenheid doen er allemaal toe en ze zijn erg belangrijk. Wat heeft mijn kijk op YouTube SEO veranderd en waarom is het een enorm belangrijke tool om hoog te scoren:
WAAROM YOUTUBE
- YouTube is de op één na grootste zoekmachine buiten Google
- YouTube-video’s kunnen worden weergegeven in normale zoekresultaten van Google
- YouTube heeft 1,3 miljard gebruikers, wat overeenkomt met 1/3 van het hele internet
- YouTube heeft 5 miljard bekeken video’s per dag
- Elke minuut wordt meer dan 300 uur aan videomateriaal geüpload naar YouTube
- Meer dan de helft van de YouTube-gebruikers is mobiel.
KEYWOORD SELECTIES
Voordat we verder opsommen, wil ik de lezer eraan herinneren dat het selecteren van zoekwoorden net zo belangrijk voor YouTube-video’s is, als voor gewone pagina’s of berichten. Je moet beginnen door een gerichte zinsdeel zoekwoord te selecteren dat relevant is voor de inhoud en de doelmarkt.
Zodra je een zoekwoord zoekt, moeten de zoekvolumes worden gecontroleerd, net zoals je zou doen met berichten of pagina’s. Wanneer je een goed zoekwoord zoekt, moet je ervoor zorgen dat het zoekwoord gemakkelijk kan worden gebruikt in videotitels en beschrijvingen. Soms kun je een goede zin kiezen en dan beseffen dat het niet goed werkt in het echte gebruik.
Voordat je begint met het voltooien van je zoekwoordgroep, raad ik je aan om de automatische zoekopdracht van YouTube te bekijken om een idee te krijgen van toepasselijke titels en woordgroepen en na te gaan hoe je zoekwoorden binnen YouTube gaan passen.
Net als een gewone zoekmachine heeft YouTube een specifieke set gegevensberekeningen die het doorloopt om te beslissen welke video’s in de zoekresultaten worden weergegeven en welke ranglijst ze zullen hebben als ze worden weergegeven.
BELANGRIJKSTE PUNTEN VOOR EEN SEO VIDEO IN YOUTUBE ZIJN:
- Verversen en frequentie van het kanaal – Plaats vaak video’s zodat je kanaal geupdate is met nieuwe inhoud voor bezoekers.
- Klikfrequenties – Optimaliseer titels om de klikfrequenties op de resultatenpagina’s te maximaliseren.
- Kanaalbevoegdheid – werk op en buiten de site om je autoriteit op YouTube te vergroten. Hoe groter autoriteit je hebt, de grote verandering die je moet rangschikken.
- Kanaalabonnees – Werk aan het opbouwen van een sterk abonneebestand. YouTube geeft abonnees weer als stemmen voor kwaliteit, dus moedig mensen op YouTube en daarbuiten aan zich te abonneren.
- Video-inhoud
- Titel – Vermeld uw zoekwoordgroep en beperk titels tot 100 tekens.
- Beschrijving – Neem uw zoekwoord zinnen op en gebruik een gedegen beschrijving van minimaal 300-500 woorden.
- Tags – Voeg zoveel tags toe als u kunt, maar maak ze relevant. Gebruik zowel de enkelvoudige als de meervoudige versie van tags.
- Bestandsnaam – Voeg uw zoekwoord zinnen toe en gebruik koppeltekens om woorden te scheiden.
- Lengte – Langere video’s hebben de neiging om het beter te doen met SEO, dus beknibbel niet op uw inhoud.
- Transcripties en ondertitels – Neem de tijd om uw video’s handmatig te transcriberen en deze als een tekstbestand te uploaden.
- Kijktijd – Weergaven x Gemiddelde weergaveduur
- Stemmen – Stimuleer kijkers om uw video te stemmen.
- Favorieten – Stimuleer kijkers om uw video’s te likken.
- Opmerkingen – Stimuleer opmerkingen en ga in gesprek met diegenen die ze verlaten.
- Inkomende links: koppel een link naar je video’s op YouTube, zodat je de activiteit en betrokkenheid kunt vergroten.
- Insluitingen – Neem de tijd om uw video’s in te voegen op sociale media, websites en blogs.
- Sociale shares – Deel uw video’s op sociale-mediaplatforms om zoveel mogelijk weergaven te versieren en zo de inkomende links en onsite-engagement op te bouwen.
SAMENGEVAT:
YouTube is net als elk ander sociaal medianetwerk. Het vergt regelmatig gebruik, hoogwaardige inhoud en veel interactie om succesvol te zijn. Je zult niet alleen een degelijk SEO-plan moeten hebben om uit te blinken, je zult ook tijd moeten hebben om je kanaal en abonneebasis te voeden.
Ik geloof dat video YouTube of Vimeo SEO absoluut de moeite waard is en deze waarde zal blijven groeien naarmate we verdergaan in 2018 en daarna.
Omarm het voor zijn enorme bereik en investeer er tijd in om succes te behalen. Laat bijvoorbeeld door JaMarCom een Metoon maken van jezelf. Meer informatie vind je hier.
Succes met je video kanaal en jouw gepersonaliseerde Metoon !