Laat ons uw website van nu maken
Vrijwel elk bedrijf heeft een website nodig, maar tegenwoordig gaat internet niet alleen over wat u op een computerscherm ziet. Mensen gebruiken internet op een steeds diverser scala aan apparaten, van smartphones tot tablets. Vandaag de dag vindt zelfs het meeste internetverkeer op mobiele apparaten plaats.
Het probleem is dat de meeste zakelijke websites nog steeds zijn ontworpen met alleen een desktop- of laptopcomputer in het achterhoofd. Wanneer u een normale bedrijfswebsite in de browser van een mobiel apparaat bekijkt, moet u meestal knijpen, zoomen en scrollen om te zien wat er op de pagina staat.
Ter compensatie implementeren meer bedrijven een of meer voor mobiel geoptimaliseerde webontwerpen of ’thema’s’ die de webserver naar een gebruiker verzendt wanneer een mobiel apparaat wordt gedetecteerd. Dat is een eerste stap, maar mobiele apparaten zijn er in vele vormen en maten en wat op het ene apparaat er geweldig uitziet, kan op het andere wel eens klungelig overkomen.
Het is mogelijk om ontwerpen te maken voor elk van de belangrijkste schermformaten en soorten apparaten, maar uiteindelijk is dat een verloren spel. Nieuwe apparaattypen overtreffen het vermogen van elke ontwerper om aangepaste thema’s af te leiden.
Eén oplossing is een “responsive" design, waardoor uw website eenvoudiger en goedkoper te beheren is, terwijl u mobiele gebruikers een betere ervaring kunt bieden. Hiermee kunt u één ontwerp maken dat bijna op elk scherm en apparaattype past en uw zichtbaarheid van de zoekresultaten kan verbeteren.
Wanneer een gebruiker een “responsive" ontworpen website bezoekt, detecteert de site de beperkingen van het apparaat van die gebruiker en wordt automatisch “gereageerd" of opnieuw geconfigureerd om goed weer te geven en te functioneren. Het reorganiseert de lay-out, bijvoorbeeld door afbeeldingen en navigatiefuncties uit te wisselen.
Onderstaande tips kunnen u helpen om de overstap naar een responsive website ontwerp te maken:
- Bepaal wanneer u de wijziging doorvoert. Het kost meer tijd om een actueel ontwerp om te zetten naar een responsive design, dan om voor een nieuw ontwerp te kiezen.
- Volg uw mobiele verkeerspatronen. Controleer uw sitestatistieken voor het aantal mobiele bezoekers, zet in kaart hoe dat segment van uw online markt is gegroeid en projecteer het twee tot vijf jaar in de toekomst. Hoe steiler de groeicurve, hoe belangrijker het is om responsive webontwerp in te voeren.
- Bekijk de sites van concurrenten op verschillende apparaten. Houd een lijst met URL’s bij voor bedrijven die vergelijkbaar zijn met de uwe. Controleer ze regelmatig op verschillende computers, smartphones en tablets. Welke zijn het gemakkelijkst te navigeren en te gebruiken, waarbij het minste knijpen, zoomen en scrollen vereist is? Gebruik de beste als richtlijn voor uw ontwerper.
- Veel ontwerpers die kleine tot middelgrote zakelijke klanten bedienen, zijn nog steeds gericht op het ontwerpen van sites die bedoeld zijn voor weergave op computers. Bij ons bent u aan het juiste adres, omdat wij ruime ervaring hebben met responsive design (zie ons portfolio).
Verder zijn wij ook sterk in het moderniseren en verbeteren van uw logo, favicon, kleurgebruik en design, zodat de uitstraling van uw bedrijf een tijdloos en eigentijdse look en feel krijgt. Vergeet niet: de eerste indruk is de belangrijkste !